Акафист святой преподобной Марии Египетской: для чего и как правильно читать текст

Покровительница людей, борющихся с плотскими страстями, почитается православными христианами, католиками, приверженцами англиканского вероисповедания.

Поминовение преподобной Марии православной церковью совершается в году дважды — 14 апреля по новому стилю и в воскресный день пятой седмицы Великого Поста. В день преставления святой после литургии читается акафист Марии Египетской.

Акафист — торжественный гимн, восхваляющий Иисуса Христа, Божью Матерь, святых либо великие церковные праздники.

Написание первых акафистов относится к первой половине VII века, когда при императоре Ираклии Константинополь освободили от персов.

Кондак 1

Избранной от Господа во образ спасения всем грешным и отчаянным, из глубины греха востекшей на высоту безстрастия, похвальная пения приносим ти, мати преподобная, ты же, яко имея дерзновение к щедрому Богу, молитвами твоими настави на стезю твоего покаяния любовию тебе зовущих:

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Икос 1

Ангела во плоти узрев тя в пустыни Иорданской великий Зосима, на воздусе стоящую и о мире молящуюся, со удивлением и ужасом одержим весь трепетом быв, слезами обливаяся, вопияше тебе таковая:

Радуйся, благодати и света исполненная; радуйся, прозрения даром украшенная.

Радуйся, в молитвах твоих к Богу на воздусе вземлемая; радуйся, пустынное сокровище, от мира утаенное.

Радуйся, безплотных сожительнице; радуйся, Духа Святаго селение.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 2

Видяще старца благоговейнаго ужаса исполнена, тихим гласом рекла еси тому преподобная: не бойся, авво Зосимо, несмь дух, но земля, прах, и пепел, и всячески плоть, ничтоже духовное когда помыслившая и ни единыя добродетели имущая. Жена есмь грешница, недостойная взирати на небо, и со страхом грешными усты зову Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети ища дивную тайну, в тебе сокровенную, старец паде пред ногама твоима, глаголя: заклинаю тя именем Господа нашего Иисуса Христа, Егоже ради наготу носиши сию, не скрый от мене жития твоего, да величия Божия яве сотвориши. С нимже и мы дерзаем ублажити тя сице:

Радуйся, смирения светлая высото; радуйся, дарований духовных богатство неисчерпаемое.

Радуйся, любве ради Божия тело свое умертвившая; радуйся, в пустыни непроходней едина, с единым Богом пребывшая.

Радуйся, райскою красотою сияющая; радуйся, безстрастия светом озаренная.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 3

Силою Вышняго укрепляема, исповем ти, человече Божий, грехи и беззакония моя, — отвещала еси Зосиме, — стыжуся, отче, прости мя, но понеже тело мое наго видел еси, обнажу ти и дела моя, обаче молю тя первее: не бежи от мене, не терпя слышати безместная, яже аз содеях; но, милосердствуя о мне, молися за мя, блудную, и Богу, не возгнушавшуся мною, зови: Аллилуиа.

Икос 3

Имея милосердие неизреченное, с мытари и грешники вечерявый, Той и мне, в глубину погибели падшей, простре руку Свою Божественную, егда бо возжелах аз внити в храм Господень, некая сила возбрани ми вход, сердца же моего коснувыйся свет разума, показа ми тину дел моих; и начат плакатися о гресех, в перси биющи и горько рыдающи; мы же, покаянию твоему веселящеся, пение приносим ти сицевое:

Радуйся, яко нощи прешедшей возсиявает ти заря спасения; радуйся, яко глас Христов призывает овча заблуждшее от дебрей далеких греха.

Радуйся, яко слезными токи омываеши вся твоя скверны; радуйся, яко слезами твоими очищаеши одеяние души твоея.

Радуйся, яко Отец щедрот объятия Своея любве тебе отверзает; радуйся, яко ведый твоя тайная рукописания грехов твоих раздирает.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 4

Бурею скорбных помыслов одержима, узрела еси во угле притвора церковнаго икону Причистыя Богоматери и, стеня, воззвала еси к Ней: повели, о Владычице, да и мне, недостойной, отверзутся божественныя входы, и буди Ты ми Споручница, яко егда узрю Крест Сына Твоего, мира и иже в мире отвергуся и изыду, аможе Ты повелиши мне, зовущи Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше глас, издалеча глаголющ: ащи Иордан прейдеши, добре покой обрящеши, на колена падши пред Приснодевою, рекла еси: о Владычице! Не гнушается девственная чистота Твоя моея недостойныя молитвы, буди мне спасения Учительница, руководствующая на путь покаяния! Тем убо Ангели Божии, написующе исповедание твое, возглашаху тебе в той час сицевая:

Радуйся, от тьмы греха к чистому свету покаяния преходящая; радуйся, неистовство страстей и любовь плотскую отринувшая.

Радуйся, вся узы и сети врага растерзавшая; радуйся, тяжкое бремя студныя работы диавола во благое и легкое иго Христово пременившая.

Радуйся, от смерти греховныя к вечному животу возстающая; радуйся, от врат погибели к вратам рая восходящая.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 5

Богосветлыми лучами благодати просвещает тя Пресвятая Дева, Та бо Споручница грешных к Богу сущи, отверзает тебе двери милосердия Божия и врата храма святаго, в оньже внитши, со многими слезами поклонилася еси Живоносному Древу, имже мир спасен бысть, и распеншемуся Господу, Кровь Свою за твое избавление излиявшему, благодарственно воспела еси: Аллилуиа.

Икос 5

Видев тайны Божия и како готов есть приимати кающихся, всехвальная Мария, воззвала еси всем сердцем: Владычице Богородице! Не остави мене! — и устремилася еси в пустыню обонпол Иордана, мы же, почитая бегство твое, сретаем тя пении сими:

Радуйся, яко всепрощающею любовию Спаса уранися сердце твое; радуйся, яко сокровище благодати, тобою приятое, потщалася еси сокрыти в пустыни.

Радуйся, яко мира греховныя сладости скоротечно и невозвратно отбегла еси; радуйся, яко бегством твоим демоны огнем попалила еси.

Радуйся, яко тем бегством Небеса возрадовала еси.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 6

Проповедуеши всем падшим и отчаянным, всечестная, Божие человеколюбие и силу покаяния, како грешную душу омывает, очищает, светлит и возводит горе и веселие творит Ангелом Божиим, с нимиже и мы бренными усты зовем: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия мирови от пустыни Иорданской свет великих подвигов твоих, Марие приснославная, многия бо лета, аки адамант тверд и столп непоколебим, пребыла еси, яко со зверьми лютыми, с похотьми твоими борющися и оружием креста отражая разжженныя стрелы лукаваго, сего ради дивящеся пачеестественному терпению твоему, любовию зовем ти:

Радуйся, яко злострадания и труд в пустыни четыредесят и осмь лет понесла еси; радуйся, яко солнечнаго зноя опаление, наготу и мраз нощный претерпела еси.

Радуйся, яко гладом и жаждою истаявала еси; радуйся, яко всякое пожелание плоти конечно умертвила еси.

Радуйся, яко в борьбе со грехом, в тебе живущим, до крове подвизалася еси.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 7

Хотя препятие сотворити твоему светлому к небеси шествию, всеблаженая, исконный враг рода человеческаго не престаяше влагати ти помыслы нечистыя, огнь греховный в удесех твоих разжигая и предлагая тебе на память прежняго жития твоего; ты же, многострадальная, повергалася еси на землю, слезами обливаяся и призывая в помощь Приснодеву, и не воставала еси от земли день и нощь, дондеже сладкий свет осияваше тя, воздвизая благодарственно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новый человек, по Богу созданный, явилася еси, преподобная, умертвив бо всеконечно ветхаго человека, во Христа облеклася еси, всечудная, седмьнадесят лет безчисленныя беды пострадах. Зосиме рекла еси: «Оттолеже и до днесь сила Божия грешную мою душу и тело смиренное соблюде». Приими убо и от нас, недостойных, похвалы сицевыя:

Радуйся, яко умертвила еси страстей взыграния; радуйся, яко самое естество победила еси.

Радуйся, яко всякий грех от души и плоти твоея потребила еси; радуйся, яко в сердце и умерщвленных удесех твоих носиши Иисуса, тобою любимаго.

Радуйся, яко облеклася еси в одежду веселия духовнаго; радуйся, яко вошла еси в вечный покой Сына Божия.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 8

Странное и преславное изменение твое, преподобная, видяще, демонов темныя полки горько рыдаху, вся же силы небесныя радостию играюще, песнь Христу воспеваху, прославляюще Божие милосердие, грехами людскими не преодоленное, велиим гласом зовуще: Аллилуиа.

Икос 8

Вся была еси в Бозе, Марие всебогатая, егда Зосима, обходя пустыню, видети тя сподобися. «Заклинаю тя, отче, Спасителем Богом, да никомуже речеши, яже слышал еси от мене, дондеже Бог от земли возмет мя», — вещала еси тому — ныне с миром отыди, в посте же грядущаго лета причасти мя Святых Христовых Таин на брезе Иорданстем, то рекши, аки горлица пустыннолюбивая и неудержимая, от очию старца скрылася еси, той же поклонися до земли и целова место, идеже стоясте стопы ног твоих, зовый таковая:

Радуйся, яко обнажившися студа греховнаго, паче снега убелилася еси; радуйся, яко паче лучей солнечных просветилася еси.

Радуйся, яко вся грехи твоя забвенны и прощенны суть у Бога; радуйся , яко часть твоя со святыми.

Радуйся, яко первее блудница, днесь невеста Христова сотворилася еси.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 9

Всяк помысл и ум ужасают болезни твоя, всехвальная, како труд пустыни любве ради Божией претерпела еси, взываше превеликий во отцех Зосима, рыдая: О мати духовная! Ты Богу приблизилася еси, хотел бых, аще бы можно было, во след тебе ходити и зрети честное лице твое и купно с тобою немолчно пети: Аллилиуиа.

Икос 9

Витийство земнородных не довлеет достойно похвалити твоя подвиги, всесветная, кто же доволен изрещи слезныя токи, яже пролияла еси в молитвах к Богу! Кто болезни твоя изочтет, кто исповесть всенощныя бдения, борения и тесноту жития твоего! Пустыню всю чудесы просветивши, яко солнце, просияла еси, всечудная, тем убо молим тя: озари лучами света твоего наши сердца и испроси оставление грехов всем вопиющим тебе таковая:

Радуйся, помраченный образ Божий в светлости велицей в себе возобразившая; радуйся, небесными ароматы благоухающая.

Радуйся, звездами чудес украшенная; радуйся, лучами добродетелей сияющая.

Радуйся, величия Божия всем концем земли благовествующая; радуйся, небо и землю к пению славы Господа твоего призывающая.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 10

Спасителя Бога животворящее Тело и Кровь вземше, в день таинственныя Христовы вечери, авва Зосима, по завещанию твоему, в вечер зело поздень изыде на брег Иордана, неуклонно в пустыню лунным светом осияваемую, зря, и моляшеся к Богу, глаголя: покажи ми, Господи, сокровище Твое, еже в пустыни сокрыл еси! Покажи ми ангела во плоти, да не отыду тощ, нося моя грехи на обличение, но да радуяся, зову Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Стену непроходну мысляше старец быти Иордану реце, между ним и тобою, преподобная: обаче ты, став на одной стране реки, знамением крестным Иордан знаменала еси и купно с тем знамением взошла еси на воду; Зосима же, видев идущу тя к себе верху воды, ужасеся и радостию вопияше тебе:

Радуйся, горняго рая Божия обитательнице; радуйся, яко тварь повинуется велению твоему.

Радуйся, яко волны стелются под честныя нозе твоя; радуйся, яко Иордан тебе служит, луна и звезды небесныя дивятся святыни твоей.

Радуйся, силы Божией дивное проявление; радуйся, храм одушевленный Бога Живаго.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 11

Пение подобаше тебе приносити Всемогущему Богу, авво, по воде шествующи, рекла еси тому: что твориши, священник сый, како дерзаеши кланятися мне, убозей, сам носяй страшныя Таины Христа Бога! Имже верою и любовию, прах и земля покланяющися, со страхом зову: Аллилуиа.

Икос 11

Светом небесным блистаяся, причастилася еси Божественных Таин и радости премирныя исполнися, на небо руце воздевши, рекла еси: ныне отпущаеши рабу Твою, Владыко! Обращися к старцу, вещала еси: прости, авво Зосимо! В грядущее же лето узриши мя паки в пустыни, якоже хощет Господь, моли Его о мне, отче мой, моли, поминая всегда мое окаянство. И паки Иордан знаменавши, прешла еси верху той воды, старец же, не смея надолзе держати тя, стеня и рыдая, взываше в след тебе таковая:

Радуйся, мертвость Иисуса в теле носящая; радуйся, Воскресения Его славою сияющая.

Радуйся, благодатию, яко ризою света, облеченная; радуйся, яко ангели Божии дивятся чистоте твоей.

Радуйся, яко силы адския ужасаются и трепещут от славы твоея; радуйся, светозарная обитель Всесвятыя Троицы.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 12

Благодатию Божественною окриляема во един час долготу пустыни прешла еси и в нощь спасительныя Христовыя страсти, по причащении Божественныя Тайныя вечери, сном святым уснула еси, о мире моляся, дух твой Господу предала еси, Емуже со ангелы в неисповедимой радости зовеши ныне: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще надгробное пение, богомудрый Зосима, нозе твои честныя слезами омываше, и много молився тебе, покрыв тело твое землею, наго сущее и ничтоже имеющее, точию ветхую мантию, юже исперва тебе даде, радостию и страхом многим одержим, величию Божию дивяся, стояше, зовый к тебе таковая:

Радуйся, яко чадо света сущи, прешла еси к Свету невечернему; радуйся, яко дух твой с веселием прияша селения святых.

Радуйся, яко тело твое упокоися в могиле, юже лев от пустыни тебе ископа; радуйся, яко тобою показа мне Господь, колико отстою от меры совершенства.

Радуйся, о всем мире к Богу ходатаице; радуйся, постников высото, преподобных славо, страдальцев красото.

Радуйся, чудо милосердия Божия, Марие равноангельная.

Кондак 13

О преподобная мати, богоблаженная Марие! Приими от нас ныне приносимое тебе моление и, Свету неприступному предстоя, молися Всещедрому Богу, да милостив быв, ниспослет светозарную благодать покаяния всем заблуждшим чадом Небеснаго Отца и от греха к отеческому дому востекших в райских селениих сподобит вкупе с тобою во веки благодарственно пети Ему: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангела во плоти…» и 1-й кондак «Избранной от Господа …».

Молитва

О великая Христова угоднице, преподобная Марие! На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающия. Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящим — утешение, недугующим — исцеление, падшим — возстание, заблуждщим — укрепление, в делах благих преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам — заступление и отшедшим от сего жития — вечное упокоение, всем же нам в день страшнаго Суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии мира услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь.

Тропарь, глас 8

В тебе, мати, известно спасеся, еже по образу, приимши бо крест, последовала еси Христу и, деющи, учила еси презирати убо плоть, преходит бо прилежати же о души вещи безсмертней. Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

Кондак, глас 4

Греха мглы избежавши, покаяния светом озаривши твое сердце, славная, пришла еси ко Христу, Сего Всенепорочную и святую Матерь Молитвенницу милостивную принесла еси. Отонудуже и прегрешений обрела еси оставление и со Ангелы присно срадуешися.

Ин кондак, глас

Блудами первее преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи, демона креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси, Марие преславная.

Старинные акафисты писались христианскими поэтами. Древнейшим произведением, дошедшим до наших дней, считается восхваление Пресвятой Богородицы. В 626 году несколько гимнографов составили песню, которая прославляла Деву Марию, защитившую столицу Византии от захватчиков. Первоначально акафист исполнялся в константинопольском Влахернском соборе. Позднее славословие стали читать в остальных православных церквях.

В X веке Симеон Метафраст по поручению византийских императоров собрал сотни житий святых угодников. Описание жизни раскаявшейся блудницы так поразило государственного деятеля и писателя, что ученый муж сочинил канон Христовой подвижнице. Впоследствии текст лег в основу акафиста преподобной Марии.

Для проведения богослужений используются молитвословия, составленные по каноническим правилам. Обращения к Богу или святым произносятся с целью восхваления, а также содержат просьбу о милости или помощи. Кроме того, в молитве, обращенной к святому угоднику, упоминаются события из его земной жизни.

Тропарем называется славословие в честь церковного праздника или святого. Молитва кратко изъясняет суть праздника или особенности подвига прославляемого подвижника. Кондак содержит законченную мысль, а также развивает и дополняет главную тему тропаря. Икос — это хвалебная песня, в которой расширенно описывается событие или дела человека, упомянутые в кондаке.

Тринадцать кондаков и двенадцать икосов составляют акафист. Кондак заканчивается пожеланием «Аллилуйя», что в переводе с древнееврейского языка значит «хвалите Бога». Заключительные предложения икоса начинаются восклицанием «радуйся». Последняя фраза первого кондака завершает каждый последующий икос.

Невоцерковленный человек не знает тонкостей богослужения, а также значение песнопений. Прихожанин, впервые обратившийся к акафисту святой Марии, не поймет смысл некоторых частей молитвы. Такие эпизоды требуют разъяснений, из которых делаются нравоучительные выводы.

В икосе 3-м упоминается монах Зосима. Старец осмелился предположить, что праведной жизнью достиг совершенства. Божий промысел послал инока в пустыню. У пересохшего ручья произошла встреча с раскаявшейся блудницей. Наделенного священным чином чернеца потрясла праведность пустынницы. Беседа с Марией смирила гордыню Зосимы.

В шестом икосе отшельница просит монаха прийти через год, принести святые дары и причастить ее. Только раз в жизни, когда уходила от мирской суеты, причащалась Мария. Святая не могла и не хотела покинуть бренную землю без повторного приобщения к божественному свету, к чаше Пречистых Таин Христовых. Такова ценность причастия Тела и Крови нашего Спасителя.

Немногие святые подвижники удостоены чести поминовения во время Великого поста. Мария Египетская — единственная женщина, которую славословят в течение семи дней на 5 великопостной неделе. Чтение жития святой, как образца истинного покаяния, считается в церкви этапом подготовки к Страстной седмице.

Утреннее богослужение в четверг пятой семидневки называется «Мариино стояние». Чтение жития святой прерывается пением Покаянного канона Андрея Критского. После каждого тропаря совершаются три поклона с крестным знамением. Посещение такой службы, продолжительность которой колеблется от 5 до 7 часов, называется «хождением на поклоны».

Житие египетской подвижницы учит христиан тому, что труд покаяния намного тяжелее совершения добрых дел. Чтение акафиста святой Марии готовит человеческую душу к изнурительной работе раскаяния в греховных поступках.

Произнесение священного текста укрепляет веру в Божий промысел, дарующий духовную силу для борьбы с искушениями. Обращение к святой наполняет верующего человека надеждой на возвращение к благочестивой жизни. Акафист египетской отшельнице — это бальзам, который исцеляет больную душу грешника.

Чтение акафиста почти не отличается от чтения обычной молитвы. Отличительной особенностью является троекратное повторение тринадцатого кондака. После этого молящийся возвращается к первому икосу, а завершает молитвословие первый кондак.

За начальным молитвословием следует чтение акафиста преподобной Марии Египетской. После акафиста произносятся краткие молитвы о живых и об усопших, а затем восхваление стоящей выше небесных ангелов Богородицы, которое называется «Достойно есть». В заключение произносится «Трисвятое».

Акафист читается в храме, стоя перед иконой святой Марии. Допускается хвалебное молитвословие в домашних условиях. При этом обязательно стояние лицом на восточную сторону горизонта.

Долгое время легенда о египетской блуднице, подвизавшейся в пустыне почти полвека, передавалась из уст в уста. Из поколения в поколение монахи Иорданского монастыря пересказывали историю людского покаяния. Единственным человеком, которому поведала о своей жизни святая отшельница, был иеромонах Зосима.

«Житие преподобной Марии Египетской» составил в конце VI века иерусалимский патриарх Софроний. В молодости монах лавры святого Феодосия совершил паломничество по палестинским монастырям. В обители на берегу Иордана богослов и песнописец узнал о подвижнице и описал подвиг раскаяния на бумаге.

Мария родилась в середине V века в Египте. В двенадцатилетнем возрасте девочка покидает родительский дом и отправляется в Александрию. В приморском городе подросток предается безудержному разврату. Примечательно, что за любодеяния распутница не брала мзду. Деньги на пропитание зарабатывались прядением.

В эти дни Иерусалим переполняли люди, пришедшие поклониться Святому Древу. Мария не упускала ни одной возможности вовлечь во грех душу богомольца. В час Воздвижения Креста Иисуса египтянка из любопытства попыталась войти в церковь, но неведомая сила остановила ее. Многочисленные попытки переступить порог храма не увенчались успехом.

Не одну минуту провела молодая женщина в молитвословии, когда почувствовала, что слова ее услышаны. Теперь Мария беспрепятственно вошла храм и поклонилась Животворящему Кресту. Божественный голос повелел египтянке уйти в иорданскую пустыню, где она обретет блаженный покой. На берегу Иордана в церкви Предтечи Христова путница причастилась Христовых Тайн.

Инока поразила чрезвычайная худоба обнаженного человекоподобного существа. Увидев Зосиму, привидение стало убегать. Только слезные молитвы монаха остановили пустынника. Это была Мария.

Попросив плащ монаха, женщина прикрыла наготу и попросила благословения. Из первых ее слов авва понял, что перед ним стоит святой человек. В ответ чернец просил отшельницу вознести молитвы за всех верующих людей. Во время славословия совершилось чудо. Преподобная поднялась на полметра от земли. Мария попросила Зосиму прийти через год к Иордану и причастить ее в Великий Четверг Страстной седмицы.

Спустя год монах вышел на берег реки с потиром, наполненным Кровью Христовой и Животворящим Телом. На противоположном берегу стояла Мария. Перекрестив реку, святая перешла по воде на другой берег. После Причастия святая удалилась в пустыню, заповедав иноку прийти на следующий год к месту первой встречи. Через год Зосима нашел усопшую подвижницу там, где впервые увидел ее. Здесь же лежала записка с указанием даты преставления отшельницы. Рядом сидели два льва, которые лизали стопы праведной девы. По приказу человека хищники вырыли могилу, в которой монахом было погребено тело преподобной Марии.

Христианство рассматривает жизнь Марии Египетской как образец глубокого раскаяния. Это пример того, как женщина, провалившаяся в бездну греховных наслаждений, возвращается на путь истины. Покровительница кающихся женщин помогает христианам, которые искренне желают получить прощение за содеянный грех.

Юная девочка может молить святую о милосердии и даровании скромного и целомудренного поведения. Мальчики просят подвижницу о благоразумии, о наставлении в выборе правильного жизненного пути.

Бренное тело требует сексуальных и гастрономических наслаждений, чувственных и материальных удовольствий. Греховные помыслы влекут душу человека в бездну порока. Как разрываются путы соблазна, повествует житие преподобной.

Молитвенное обращение к святой и чтение акафиста преподобной Марии перед ее иконой является действенной помощью в раскаянии и самоисправлении.

В этом видео протоиерей Артемий (Владимиров) рассказывает о Марии Египетской.